Rice Custom Garage – DIY Compact

24.07.2023

Rice Custom Garage – DIY Compact

Po přibližně osmi měsících ve dvou dílnách, kde se upravovaly různé věci, ale auto spíše stálo, jsem si ho přivezl k naší nové dílně u práce. Auto tam sice nezajede, ale venku je hezky a strávit pár dní po práci i víkend u compactu je fakt skvěle strávený čas.

Na autě mě neskutečně baví pracovat, i když většině věcem ani nerozumím a bohužel na to nemám ani čas. Nyní mi však skončily projekty u filmu, klasická práce se rozjela a to nejhorší mám za sebou, takže je ideální chvilka na to dokončit svůj gruz.

Lehce to učesat…

V motorovém prostoru jsem potřeboval vymyslet vzduchový filtr, nějak ho odstínit a pořídit nový, který bude na ideálním místě, kde nenasaje vodu. M60B30 je ideální motor na mokrý smyky. To já rád.

Druhou věcí byl držák na expanzní nádobu na ostřikovače. Kluci z ALL4DRIFT našli ideální malou, hranatou a nainstalovali mi ji tam. Já si chtěl udělat akorát pevnější držák a také ji mít nějak symetricky umístěnou.

Odstínění vzduch. filtru

Jediné, co jsem si koupil, byl plech, filtr a žáruvzdorná fólie na odstínění filtru. Ostatní věci jsem hledal ze zbytků v práci. Už toho máme v dílně celkem dost, takže to bylo super.

Pěkně si udělat kafe, vzít krabici od kartonu a měřit odstínění. Zkoušet, stříhat, nalepovat. Takhle pár hodin, pak vymyslet uchycení, aby to šlo pěkně sundavat a dávalo to smysl. Překleslit na plech, vzít flexu a vyřezat. Po napasování jsem na plech navařil jednu matku, aby se dobře přichytila dole plus je plech na horní straně přichycený vepředu a vzadu.

Musel jsem si ještě z race-shopu objednat hliníkovou 80mm trubku, abych měl stejný rozměr jako váha vzduchu a pasovalo to přímo na vzduchový filtr. Měl jsem dost nutkání využít slevu od jednoho influecnera… fakt mě to stálo dost psychického rozpoložení. Co myslíte, zvládl jsem to nebo jsem si radši připlatil? haha.

Nalepit pak už zlatou fólii, jako mají brněnští kluci na svých turbostavbách, byla už krásná práce. A pěkně se to leskne, topovka. Druhá strana je polepená klasickou autó fólií v černé barvě, kterou jsem měl také jako zbytek na dílně. Ten plech se mi nelíbil a když už tam ta fólie byla, proč ne.

Teď filtr krásně drží, přístup vzduchu je přes plastový podběh krásný, pobouchaný plech na podběhu jsem alespoň nastříkal do barvy a jsem spokojený. Dá se to kompletně sundat během chvilky, filtr saje jak o život až jsem se na začátku divil, co to vydává za zvuky.

Expanzka na ostřikovače

Držák na expanzku jsem udělal jednoduchý, vyztužil ohnutý plech ještě jedním pevným L-kem, vymyslel umístění a pořádně ho přidělal na dva šrouby. Easy, nic složitého, ale drží to také pěkně. Všechno nalakovat na černou, ať to trochu na ty tesco srazy vypadá.

U hydra mám nové pancéřové hadičky z All4Drift, dobře nastavený shifter, takže už jde řadit každá rychlost a musím uznat, že ten Ulter Mini s pružinkou je parádní. Trochu si na to musím ještě zvyknout, ale je to krásně pevné.

To nejdůležitější…hydro

Já si chtěl dodělat pěkný držák na expanzi k hydru. To jsem vymýšlel celkem dlouho, ale nakonec jsem zjistil, že půjde krásně udělat na středový tunel a ven bude koukat mezi kobercem a plasty. Také nakonec jednoduché, jen chvilka měření, ohýbání a nejtěžší bylo najít nějakou trubku s podobným průměrem. K tomu nakonec posloužil adaptér na vzduchový filtr z Winter Compactu 318ti, který jsem dával pryč za originál. Občas se vyplatí si ty krámy schovávat. Ještě jsem nastříkal váleček od hydra na černou, bohužel jsem měl jen lesklou, takže to musím ještě doladit, ale i tak to vypadá méně jako pěst na oko.

M60 a hodně tepla

Do auta mi přes shifter pronikalo hodně tepla. Pokusil jsem se to “zakrýt” celé, ale nakonec se mi podařilo dát jen část dolů, aby to nebránilo chodu řazení. I tento malý kus však hodně pomáhá. Použil jsem také starý kryt fake bride, který jsem měl roky v dílně. Výsledek je skvělý. Už mi neshoří ruka, když v tom jezdím při 40 stupních v Praze a vypadá to celkem “sériově”.

Poslední úprava byla v kufru. Vadilo mi, jak tam všechno lítá. Není rovné, všechno zapadá do krajů. Proto jsem i přes zimu přemístil baterii za řidiče. Udělal jsem pro ni pevný držák a pořídil kryt z e-shopu pro námořní doplňky.

ShowCar!

Začal jsem s měřením na kusu kartonu. Překližku na podlahu jsem hledal jen ve zbytcích ve skladu, použil jsem 1cm tloušťku. Proto je z tří dílů. Dva umožňují snadnou montáž a demontáž.

Podlahu jsem vyplnil molitanem, který slouží jako základ odrazový podlahy pro gymnasty. Do podlahy auta jsem navařil tři matky. Do nich se to uprostřed přišroubuje a podlaha se tak přitáhne. Drží pevně a neskáče. Máme v dílně průmyslový koberec a spousty zbytků. Měřil jsem, vystřihl a použil dva kusy. Kamarád mi poradil jak postupovat pak s čalouněním. Lepení, ohyb a nastavení malého tlaku na kompresoru abych nešel skrz. Pak jsem to zezadu vystřílel bouchačkou. Bylo to poprvé, takže mi to chvíli trvalo. Ale dost mě to bavilo.

Teď mohu jezdit s rezervou. Je pevně připevněná a při bokování nelítá. Navíc kufr vypadá hezky a čistě když se otevře. Tahle práce mi sice zabrala šest hodin, ale ikdyž auto je na driftování, mám ho stále na papírech a chci, aby vypadalo dobře… Alespoň na první pohled.

Celkově mě tyto večery v dílně bavily. Měl jsem radost z každého držáku a užíval jsem si, jak to pasuje a vypadá. Ještě mě čeká pár úprav, ale to nejdůležitější je hotové. A můžu si užívat smyky a ježdění.