Nürburgring poprvé – čerstvé dojmy!
Nürburgring poprvé – čerstvé dojmy!
Každej kdo má rád auta tak tenhle okruh zná. I ten kdo auta nemá rád. Takže jsem si řekl, že letos už se tam musím minimálně podívat a dát si kolečko. Řeč je o Nürburgring – Nordschleife.
Termín nakonec padl na 3 dny na přelomu dubna/května. V pondělí svátek a hlavně tam jel náš kamarád Anton, kterej nám dělal na trati instruktora. To je první věc, co prostě musí bejt…mít někoho kdo okruh zná a bude vám říkat + hlídat i spoustu aut za váma který budete pouštět, protože provoz je tam celkem velkej.
Je to cca 7 hodin z Prahy a 700km. Něco už vůbec stojí se tam teda dostat, ale pořád se to dá. Ubytka v okolí je fakt hodně, my našli přes Booking a vyšlo to na cca 900 kč za noc se snídaní.
V neděli nám vyšlo mega počasí, takže trať byla totálně plná. I všechny okolní parkoviště. Na první nasávání atmosféry ringu to bylo fakt porno, jedna 911 GT3 RS vedle druhý, samý vyrámovaný Mka, E36tky (hodně i compactů ❤️), RS Megany a další sypací auta. Na parkovišti pak i různý Ferrari, Lamba a Supry…ale to sou většinou jen pozéři nebo turisti, však to znáte.
My jsme jeli dvě auta – Madish s Toyotou Mark II s 1JZ a já s Meganem GT 205 (1,6 turbo s 205 hp). Oba automaty, za co jsem byl já dost rád že jsem mohl jen sypat a nemusel se soustředit ještě na rychlosti a meziplyny. Velký plus se taky ukázala na Meganu zadní natáčecí náprava (až o 4 stupně), která dokázala dost pomáhat když přední kola v zatáčkách ztrácely grip.
Jedna jízda o víkendu nebo svátku stoji 35 eur/ 850 kč. Okruh je dlouhej 20 km ale jak dlouho ho pojedete se neptejte. Zaprvé budete rádi, že sypete protože je to fakt celkem mazec cítit ty převýšení, downhilly a nerovnosti a hlavně turistické jízdy jsou plné lidí co pojedou rychleji ale i pomaleji než vy + to tam každou chvíli někdo zahodí a buď je žlutá vlajka nebo úplně stopnutá trať. My jsme to jeli fakt srdíčkem, na emoce a ne na čas.
Každopádně první můj dojem byl dost scary. Prostě fakt nebezpečná trať, dost rychlá, pod plnym jezdit z kopce zatáčky, šikmý horizonty kam není vidět a vy věříte že je tam někde ta cesta. Já trať jel jen cca 20 krát na simulátoru (chyba), viděl dost videí hlavně s mým oblíbeným jůtuberem Míšou Charoudinem ale prostě na živo a ještě za volantem = nesmysl.
Hodně mi proto pomohlo že vedle mě seděl první den Anton a říkal mi všechny brzdy, plný, zatáčky a ikdyž sem ho občas neposlouchal a tu podlahu prostě nedržel, bylo to skvělý! Madish s Markem II to má naježděný z her o dost víc a druhej den jsme jezdili spolu a jak se mi to uleželo trochu v hlavě, několikrát jsem se svezl i na sedadle spolujezdce tak už se mi sypalo mnohem líp a díky navigaci Madishe jsem si to fakt užil.
Hitnul jsem v GT 200km/h na Schwedenkreuz, dal několikrát plný brzdy až se auto rozblikalo varovnejma, trochu si i podle fotek skočil na Pflanzgarten a slyšet pískat gumy v zatáčkách = krásnej zážitek. Jízda s Madishem v Toyotě byla úplně jinej feeling, prostě starý dobrý auto, japonská vůně a velkej motor. To jsem si ráno mega užil i ze spolujezdce a prostě to se nedá jen tak popsat.
A jen krátký finanční shrnutí, kolik mě osobně stály tyhle tři dny na ringu, kde jsem si dal 3 jízdy svým autem?
I s benzínem, jídlem a nálepkou mě to vyšlo na 13 000 Kč.
- Ubytování dvě noci – 1880 Kč
- 3 jízdy na ring – 2530 Kč
- Benzín na cestu – 5490 Kč
- Benzín na ringu – 1240 Kč
- Muzeum, kšiltka a musthave nálepka – 1000 Kč
Je to pro mě zážitek jak blázen, hodně fotek, videí, slin nad autama co prostě jsou krásný ale dokonce i fungujou a jejich majitelé s nima jezdí jak se má. Je to prostě skvělý a určitě o tom napíšeme ještě pár věcí, třeba i kde jsme koukali na trať a na co si dát pozor jako divák i řidič nebo kolik stojí si půjčit auto na sypání tam, kolik stojí ho tam rozbít a tak..