Nebeský sen – Skyline na CZ SPZ
Nebeský sen – Skyline na CZ SPZ
Přihlášení auta je asi ten největší oříšek a i velká finanční částka. Ideální je vše si zjistit předem a zeptat se přímo lidí co vám auto budou přihlašovat, co potřebují atd.
Já měl skyline na Polských spz, což je výhoda. Další možnosti jsou pak Anglie (jak do budoucna s Brexitem, nikdo neví), Holandsko a víc už nevím. Auto importované z Japonska přihlásit rovnou v ČR ale určitě nejde. Minimálně musí projít přes jiný EU stát. Každopádně musíte počítat minimálně s výdaji za:
- výhledové testy + světla, zrcátka
- dovozová stk
- eko poplatek
- zapsání vyjímek
- přihlášení
Já měl dvě možnosti přihlášení, respektiva dva prostředníky, kteří by auto přihlásili za mě. Cena za jejich služby byla v rozmezí 25-40 tisíc (záleží na autě atd.). Rozdíl je i v tom že v dražší variantě bych nemusel tolik řešit světla, nejspíš ani mlhovku a ostatní věci. Prostě zaplatit a přihlásit.
Já si tím chtěl ale projít, abych věděl co všechno je vlastně potřeba pro registraci RHD auta u nás. A taky 15 tisíc rozdíl není málo, že?
Nejdůležitější věc = světla.
Ty musí svítit správně, tzn. lom musí být doprava nahoru. U nás už pár skylinů jezdí takže nějaký zkušenosti od kluků mám a využil jsem přestavbu světel v http://smith-one.com/headlightconversions/index.html v Nizozemsku.
Cena přestavby byla 3 850 kč + pošta (cca 400 kč). Od odeslání to trvalo cca 3 týdny, prý byla nějaká dovolená tak se to trochu protáhlo. Nicméně je divný poslat někam světla cizímu člověku, zaplatit je a doufat že se vrátí zpátky.
Vizuálně jsem na nich žádný rozdíl nepoznal. Po návštěvě známého na Dekře, kam jsem se objednal na seřízení světel a abych viděl jak to teda svítí, se ukázalo že mají lom zvednutý jen mírně doprava nahoru ale spíš jsou symetrické. To je taková neutrální zpráva a je to hodně na daném technikovi, jestli vás vyhodí nebo to projde.
Mlhovku jsem pořídil LED s homologací, natáhnul kabely a zapojil na přepínač vedle volantu. Umístění jsem dal vedle výfuku a přilepil stavební oboustrannou lepenkou, abych nemusel řezat do kastle. Musí být v levé části nárazníku a měla by být umístěná úplně svisle.
Pak už detaily jako vybrat tvar SPZ a zkusil jsem ještě nechat zapsat výfuk HKS a sportovní podvozek. To se naštěstí taky povedlo, takže první auto na kterém to mám ofiko!
Takže cenovka celkem?
- 21 000 kč samotné přihlášení
- 5 000 kč EKO poplatek
- 4 250 kč konverze světel v NL
- 400 kč zadní LED mlhovka
- + výdaje okolo (seřízení světel, benzín, čas…)
Celkem jsem za papíry dal 30 650 kč a řekl bych že je to jedna z nejlevnějších variant u nás vůbec. Stálo mě to ale hodně času.
Kdybych to shrnul, tak stačí mít EU přední světla nebo si je nechat předělat na levostranné řízení a pak už je to fakt brnkačka, když víte na koho se obrátit. Mě to trvalo 4 měsíce a z toho jsem 3 měsíce řešil právě světla, ladil, posílal, nechal testovat atd.
Kdyby někdo chtěl s přihlášením poradit, můžeme se sejít na kafe a rád pomůžu. Kontakty ale přímo dávat nechci nebo určitě až osobně.