Shotsu 2025 je za mnou!

Shotsu 2025 je za mnou!
Na týhle akci jsem byl po třetí. Poprvé jako divák bez auta a letos už podruhé s compactem jako jezdec. Je to pro mě výjimečná akce, kde si fakt zajezdím za dva dny jako skoro za celej rok u nás…a na suprový trati, mezi krásnejma autama.
Začátek nic moc…


Přijel sem na akci, postavil depo, složil auto z podvalu a vše vypadalo ok. Šli jsme spát na hotel na trati (což bylo skvělý) a ráno po rozpravě, ukázání tratí a otáčení směrů jsem jel na první dvě kola…bohužel po každém kole šel do auta dým a vypadalo to že něco doutná nebo chce hořet.
Pod autem se ukázali na plachtě (nová Shotsu, kterou jsem si letos koupil jako suvenýr) kapičky oleje ale moc nebylo jisté odkud to teče. vypadalo to na převodovku, ale vzhledem k výfuku který vede z obou stran nebylo přesně vidět. Takže auto se zvedlo, dalo se na kozičky a místo ježdění se šlo opravovat.
Bohužel to bylo zadní gufero na převodovce, takže mi všichni hned řekli že to na místě neopravim ikdybych si gufero sehnal. Výfuk byl omotaný termo páskou, takže tu jsem začal postupně sundavat aby na ní nekapal olej a náhodou fakt nechytla. Vše jsem očistil, zkontroloval co může začít hořet a pak se šel projet. Po každé jízdě to při zastavení trochu zakouřilo do interiéru ale po chvíli to bylo pryč a naštěstí vždy třeba jen 2-3 kapky na zemi…takže to holt kousnout a jezdit celý víkend takhle.
První tandemy!


Zvykání si na novou geometrii mi celkem zabralo ale naštěstí jsem se dostal několikrát na trať za Svobíkem a jeho růžovou e46 sedan a hned člověk zapomene co řídí a prostě jede. Kluci z Polygonu Hradec maj svůj styl ježdění, kterej je prostě skvělej. Rychlý auta a smejčej z boku na bok, takže se na ně dá krásně dotahovat a nebojíte se že vás vezmou nějakym divokym přehozem.

První den jsem byl z toho začátku trochu rozhozenej, takže jsem jezdil fakt spíš na pohodu, žádný hrocení a prostě jsem si užíval chill event a až na jeden déšť pěkný počasí. A i v tom dešti jsme jezdili, ale to teda bylo celkem o držku…když se člověk dostal do klasický stopy, bylo to jak na ledu. A okolo to drželo, no zajímavý. Tady jsem si aspoň zajezdil za třicátou šestou (holt dva streetaři co maj rádi déšť) a pár jízd si za mnou dala Corvetta na vzduchu od CNC71. Krásnej zvuk to slyšet řvát za sebou.
Druhej den a top Layout trati
Tenhle layout jsem minulej rok nejezdil, otočili ho na trati až po našem odjezdu v neděli odpoledne. Za mě to ale je opravdu mega top! Začíná se hopcem, takže nástřely na svodidla ale dá se pořád tandemovat. Za kopcem buď rovně a rozhodit to nebo celej kopec dolu manji…ale musíte tomu držet kudlu pod krkem, aby vás to vyneslo až do pravotočivý zatáčky, která se postupně zavírá až do vracáku. No tahle část mě fakt bavila! Rychlý, technický a přitom se dalo jezdit i ve více autech.

Druhej den jsem chtěl už jezdit víc s ostatníma, zajezdit si s Markem, Buchtičkou, Domokunem a ideálně i s pár polákama. To se mi povedlo a dopoledne jsem jezdil fakt nonstop, pořád na trati. A vozil jsem lidi, tenhle rok tu bylo i hodně poláků s helmama co chtěli na drift taxi. Svezl jsem koho jsem mohl, fakt mi to dělalo radost že za mnou lidi chodili a že se chtěj povozit.

Nevim jestli za to může polep od Chromezoku, jezdil sem lépe nebo že jsem to o ty 3 cm snížil ale oproti minulýmu roku si mě každej fotil, lidi se ptali jestli bych je svezl, že se jim líbí jak jezdim atd. To mě fakt mile překvapilo a dělalo pokaždý radost, vážně…

Marek a jeho Z3
Mára se první den s M52b20 celkem trápil. Bohužel ne na trati ale dost v depu. Na hadici do sání se mu udělala díra, auto mu blblo a taky trochu problémy s chlazením. Druhej den se vše ale opravilo a dával tomu dvoulitru co proto! A můj oblíbený layout šel jezdit i krásně za autama s polovičním výkonem, prostě lahoda. Takže jsme dali X jízd za sebou a to jsem si teda užíval. A Duchoslavkovi čest za to, že to s timhle chcípáckým R6 motorem zvládal takhle krásně.
Tady je vidět, jak je Shotsu akce pro všechny auta. Stačí mít styl a ruce.
Konec dobrej, všechno dobrý…jenže
Závěr ježdění jsem ukončil menším ťukancem s třicátou šestou. Naštěstí mám origo výztuhu a shock absorbery, tak jen zajel nárazník a trochu se hnul do boku. Každopádně jsem už potřeboval vyrazit domu, takže jsem auto rovnou se sundanym nárazníkem naložil, rozloučil se a že vyrazíme dřív než ostatní…

Dojezd byl 21:30, cca 7 hodin jízdy. V Multivanu se třema řidičema pohoda, střídačky, pohodlí…jenže když jsme přejeli hranice do ČR a míjeli Furtbokem dílnu, rozsvítila se večer kontrolka baterky. A po chvíli jsme jeli po tmě, bez světe po dálnici a za vteřinu i bez DSG. Rychle jsme zastavili ale celý černý auto, okolo jezdili kamiony a bylo to dost nepříjemný.
Vyndali jsme mávátko z japanu a Jirka na nás takhle aspoň upozornil, zatímco jsem měnil baterku z compacta (naloženýho gumama) a dával jí do Multivanu, ať můžeme aspoň sjet z dálnice. Tam po fuckupu s “neomezenou odtahovou službou” od ČSOB, kdy musíte čekat na posouzení mechanika než vás odtáhnou (ideál v neděli večer) jsme čekali až přijel Marek s naloženou Z3 a cestu do Prahy jsme si dali společně.
Kupuj vonítko smykers, ať necítíš spálený olej!

Každých cca 50km jsme vyměnili baterky, Marek jel za mnou a svítil na mě a já jel se zhasnutym podvalem a měl jsem jen potkávačky vepředu. Kamioňáci ze mě byli nadšený, ale když sem občas po jejich troubení a problikávání rozsvítil tak baterka šla tak rychle dolu, že to prostě nešlo. Do Prahy jsme přijeli v 6 ráno, totálně v cracku…no prostě další zážitek a storka na vyprávění. Tak zase za rok!
