Podvozek za cenu auta?! ADVAN_wagon
Podvozek za cenu auta?! ADVAN_wagon
Když sem pořizoval Touring, říkal sem si že 200hp co M52B28 má je prostě až dost. Pokud by mi to nešlo bokem ani s timhle motorem, tak bych šel hrát třeba šachy nebo víc trénoval parkour..
Každopádně jsem chtěl auto dát do nějakýho drift ready stavu. Letos jsem se chystal na SeduceD a nejvíc sem se bál že tam přijedu, začnu bokovat a třeba po 30 minutách se mi něco na podvozku utrhne, odejde siláč nebo se mi třeba vyrve komplet zadní náprava (díky za tu noční můru Myles).
Všechno na doporučení
Takže tyhle věci jsem řešil většinou poprvý, od kamaráda dostal doporučení na siláče s OK kvalitou a za dobrou cenu – Deuter Motorsport (jo, sou to schovaný Poláci). Celá sada mě vyšla na cca 4 800 kč (nevim proč ale vrátili mi skoro 1000 zpět na účet).
Tyčky řízení jsem měl nový, ale jeden čep na ramenou už byl taky po smrti, tak sem začal řešit rovnou nový ramena. Vybíral sem mezi e46 ramenama a pak performance od https://www.all4drift.cz/ (origo e36 – 340mm -origo e46 360mm, pak performance 380 mm nebo 400mm). Protože origo e46 jsou tak drahý, vzal jsem rovnou 380mm od All4drift za 6 000kč.
Kvůli geometrii jsem pak dokupoval ještě stavitelný horní uložení, taky od Stanislava za 2 850 kč. Jsem za něj fakt rád, protože ikdyž je na doraz tak mám kola pořád do Áček. Jediná nevýho pro mě je ta, že se stavitelnym uložením si auto sedlo ještě o cca 2 cm dolu (není tam guma jako na sérii, prostě kov na kov). Takže s mejma 15 kolama je to fakt celkem žehlička, což na street drift káru neni úplně praktický.
Dohromady s podvozkem jsem chtěl dát aspoň nový brzdy dopředu, takže výběr padnul díky slevám v AutoKelly (přestaň mlátit hlavou do stolu..) na Starline sport chlazený kotouče + destičky ATE ceramic. To bylo dohromady s olejem Shell Helix Ultra 10w-60 za 4 800kč.
No a pak to dát teda na auto?! Sundat a opískovat nápravu + nechat pozinkovat a nechat navařit výztuhy kastle pro zadní nápravu. To všechno u Ráďi, kterej zná e36 nazpamět i poslepu. Tady jsou ceny za opískování a zinkování cca 2 500 kč, vyztužení 800 kč a 1 000 kč za navaření, práce cca 7 000 kč = 12 000 za tenhle super servis.
Pak jet s autem, který má přední kola o 5 cm úplně mimo kastli přes celou Prahu za Romanem na geometrii, kterou jsme dělali asi 3 hodiny. Ale auto funguje na boky topově. Jen už je to taková speciálka, na nákupy se mi s tim už jezdit nechce…..a ani nebudu mít chvíli zas na benzín. 😀
A jaký je teda srhnutí a co to stálo?
- Silentbloky na celou e36 – 4800 kč
- Rozšířený ramena 380mm – 6000 kč
- Stavitelný horní uložení – 2850 kč
- Přední brzdy (kotouče, destičky) – 3800 kč
- Opískování a zinkování – 2500 kč
- Práce + vyztužení – 9500 kč
- Geometrie – 1000 kč
Celkem mě teda podvozek na e36 vyšel na 30 450 kč.