Náštěva Nismo Omori Factory v Japonsku

02.04.2024

Náštěva Nismo Omori Factory v Japonsku

Jako teenager jsem byl fanatik do Nissanů, když jsem snil o tom, jak si koupim 180SX jako první auto a dopracuju se k ER34 sedanu na smyky, jako měl Nomuken. Časem jsem z toho trochu pragmaticky vyrostl, kvůli dostupnosti dílů i aut, ale Nissan a Nismo má furt spešl místo v mém srdíčku, díky tomu, co stavěli za legendy a co dokázaly v závodech. Když jsem byl v Japonsku, musel jsem se zastavit v Nismo Omori Factory a podívat se tam i na jejich záchody. Nismo samotné vzniklo v 1984, takže v době návštěvy skoro slavili 40 let od vzniku.

Nismo Omori Factory postavili v 2013 a je směrem na Yokohamu na kraji Tokya. Dá se tam dostat za skoro hodinu vlakem z centra Tokya a busem a nebo vlakem a 20 min pěšky. Tam jsem z vlakový zastávky šel pešky, protože bus jede jednou za půl hodiny, ale zpět jsem se vezl už malym busem. Pozor, otvírají jen o víkendu, ale když mají otevřeno, tak to stojí za to. Pokud jedete autem, zkombinujte to třeba v neděli ráno s návštěvou Daikoku PA a můžete o tom pak vyprávět na Áčku.

Každej si v tom určitě najde něco svýho, ale pro mě jsou to tři hlavní důvody, proč to stojí za to.

Výstava rare aut zadarmo

Je to masakr prostě vidět naživo R34 Z-Tune, kterejch chtěli postavit jen 20 kusů a víc ne. Vedle toho postaví tmavě šedou Clubman Racing Spec R34, která má celokarbonovej předek ve stylu Z-Tune, ale zároveň má všechny nejlepší díly z Nismo katalogu, který si můžete koupit v současný době.

A protože za dobu od výroby Z-Tune uběhlo skoro už 20 let, je to prostě masakr, mít na autě R35 brzdy a vstřiky na továrnou odladěném polozávodním RB26 na Öhlins tlumičích a polorám.

A to nemluvě o obměňující se sestavě ikonickejch závoďáků. Pokud jste sledovali taky několik let JGTC a Super GT jako já, pochopíte, jaký to je obcházet ikonický GT-R a 350Z ze závodů. A když se vám poštěstí, uvidíte tam i R33 GT LM verzi.

NISMO merch a suvenýry

Stojí za to taky tam vyrazit koupit si nějaký Nismo suvenýry, protože je tam seženete napřímo, bez marží u překupníků a ceny u menšího merche třeba nemaj tak nafoukaný jako kluci v Liberty Walk. Cenim tak třeba Nismo triko s old skool logem, menší modely závoďáků nebo titanovou či karbonovou řadičku do svýho Nissana.

Samozřejmě, nikdo vám nebrání si tam koupit i všelijaký díly od šteftů Nismo po celý křídla na R32 nebo karbonovej předek na R34. A taky se dá objednat třeba dvojice turbodmychadel, značených R1.

Nebo je v módě brát brzdy z R35 a pro boháče rovnou celý postavený motory značených jako S1, R1 – R3 (v průběhu let Nismo uvedlo tři varianty R motorů, různě upravenejch, ale prostě s cílem foukat stabilně víc koní bez úkoru na spolehlivosti).

Většina těch motorů má N1 bloky, použitý v závoďácích, ale já jsem si žádnej nevzal, protože se mi nevešel do kufru.

Real auta zákazníků

Líbí se mi, že Nismo Omori Factory funguje i jako servis a úpravna aut zákazníků. Těm tak nabízí furt dobrou podporu i na 30 let starý auta a vylepšujou a radí jim. Jako třešnička na dortu je pak malá Omori Factory nálepka na auto a možnost potkat se, pochillovat a pokecat s dalšími majiteli Nismo nebo upravených Nissan aut na jejich parkovišti. Ke stálé výstavě ikonickejch Nissanů tak připočtěte šanci vidět ikonický auta reálnejch lidí, který jsou street legal a užijete si to i tehdy, když jedete vlakem a neplánujete pokračovat na Daikoku PA. Já jsem třeba kromě těch GT-R obdivoval ještě opodál zaparkovanýho čistýho Land Cruisera ze 70. let nebo 300ZX Turbo Z31 ve výroční 50. leté Anniverary edici. A ještě v jejich dílně, kam vidíte díky proskleným zdím, bylo naskládáno tolik GT-R a Nismo aut, že jsem to skoro přestal vnímat.