Compact je pořád rozdělaný, takže jsme s kamarádem sedli do daily Megane GT205 a vyrazili 3 hodiny směr Japfest. Je to opravdu kousek a na tomhle srazu jsem ještě nebyl, tak po menší párty na Jirku Neumanna a jeho 80/90’s v Lucerně dáváme kámen nůžky o to, kdo bude řídit a vyrážíme (prohrál sem, ale z Lukáše to ještě pěkně táhne takže je to asi dobře..).
Na těhlech akcích mám rád i parkoviště. V ČR se dost často stává, že jsou tam i mnohem hezčí auta než na samotnym srazu. Tady jsme ale v Polsku, takže je tu hodně pašíků s OBŘÍMA anténama a pár Civiců na fake kolech.. Aspoň že já mám na GT nefejkový SSR, to mě hřeje u srdíčka. Pár pěknejch aut se tu ale taky našlo…

Drifty na JapFestu
Hned za vstupem už ale vidíme drift zónu a S13 jak to tam ládujou bokem. Čumíme jak puk, netušili jsme že tu bude takováhle pěkná dráha. Na trati hned 5 aut za sebou, jezdí se skoro pořád, nečeká se…Je to skvělý, všechny auta vypadaj nadupaně. Teda až na jednu miatu, která jede vždy 100m za ostatníma a chudák to tam tlačí ze všech sil, aby jel bokem. Škoda že s sebou nemám „low hp hero“ nálepku, tenhle si jí zasloužil.



Drifty musím říct že super, naposledy jsem viděl asi letiště v Týnci a nějaký finále PRO v CDS a tohle se s tím nedá vůbec rovnat…Fakt je mi toho českýho driftu dost líto, ta Sosnová byla vždycky fajn, člověk vzal přítelkyni, seděl a koukal, prošel depa, dal si svíčkovou v kantýně. No snad se to zlepší, i tyhle sranda drifty v Polsku stojí totiž za výlet z Čech mnohem víc než jet na letiště koukat na sudy a pomalou trať.








První pocity ze srazu
Po chvilku rozkoukání dojdem k místu, kde už jsou auta. Okolo nich všude stany, lidi na židličkách a v pozadí velkej párty stan a spousta bister a pojízdnejch kaváren. Dáme si s Lukášem oběd (ten už je střízlivej), pozdravíme Kašpara a Davida z E6 a pak to začínáme samy procházet.












Je to neuvěřitelný! Tolik Silvií, Skylinu, Marků, Laurelů jsem nikdy pohromadě neviděl. A to jezdí na Zélandu babičky R34-kama na nákupy jako daily…
Něco je tu divně?!
Po chvilce mi ale něco začalo připadat divný. V Thajsku sem nikdy nebyl, ale myslim že to bude dost podobnej pocit. Vidíte krásnou asiatku, roztomilej úsměv, krásný prsa, dlouhý nohy…jen má něco mezi nima. V našem případě to bohužel byly fejky JapanRacing. Nevim co je horší…

Velká část i fakt krásnejch aut měla prostě fejkový kola. Bylo to trochu jako v nějakym horroru, z dálky krásnej datsun 280z ale čím byl člověk blíž, tím to bylp horší. Angle eyes, Rota kola…a to bylo všude.

Je ale skvělý, že jsou i lidi co maj soudnost a vkus. Nebo minimálně maj origo kola, jako tahle německá s15 na R33 GTR kolech. Hodně zvláštní kombinace, auta, kol i jejich barvy.




Upravený, stock, starý i nový…
Co se ale jen tak nevidí je Skyline R30 hned vedle Mark II X60. O kousek dál tři krásný Leviny, dva s plnym interérem a jeden vykuchanej. V rohu jsme pak našli ještě poláka, jak si vykládá z úplně sériový s13 nějaké věci. Pokecal jsem s ním, auto bylo jeho bratra ale bylo fakt pěkný vidět s13 na stock kapkách a podvozku mezi všema těma upravenejma autama.











Shrnul bych to tak, že se na 100% vyplatí na tenhle festival jet. Jsou tu opravdu neskutečný auta a skvosty a vše vedle sebe. Od Hondy NSX, po Skyliny, Leviny, Keviny, Chasery až po starý i nový Supry, BRZ a spoustu S13, PS13, mazd atd. Je to prostě skvělý.















Je tu i hodně starších aut a veteránů, kterejma přijedou fotrové a děti. Celkově mi tenhle festival přijde super a příští rok by se vyplatilo vzít nějaký auto, grill, partu kamarádů a jet sem na celej víkend. A z nějakejch JR si udělat třeba grill?!




A jeden postřeh na závěr. Až při odjezdu jsme zjistili, že JapFest se to nejmenuje protože jsou tam jen japonský auta, ale protože je hlavní partner akce JapanRacing a ten to celý sponzoruje. Teď už to dává smysl, co?