Nikko a Koguchi Power 180sx, kterou řídila slečna.

26.11.2024

Nikko a Koguchi Power 180sx, kterou řídila slečna.

Japonsko bylo fakt nabitý a protože jsme to tušili, rozdělili jsme si s Madishem, že on bude natáčet videa pro vlogy a já budu fotit. Je to i dobrý kvůli tomu, že Madish je auto otaku (auto nerd), hlavně na starý dílny, auta a úpravce, který jsme objížděli a ví toho opravdu hodně. Já znám jen kafe, nardi volanty a pár Nissanů. Tak jsem vzal svůj novej foťák Fujifilm X100f a fotil, abysme měli fotky pro blog a vzhledem k množství i na nějakou fotoknížku.

Je to už týden od návratu a v Praze je tolik povinností, že je těžký si najít čas. Začnu ale něčím zlehka, jedním Nissanem z Nikko circuitu, kde jsme byli třetí den.

Protože je v Japonsku všude plno krásnejch aut, rozhodl jsem se vybrat si vždycky nějaký zajímavý a u něj se chvilku zastavit, vyfotit i detaily a ideálně si popovídat s majitelem a zjistit něco víc. U týhle 180sx se mi to nepovedlo, pani, co auto řídila, vždycky odešla po příjezdu do depa. Díky tomu ale nevím moc info a tak mi tenhle blog nebude trvat moc dlouho, proto se do něj pouštím.

Jedná se o Nissan 180sx s Koguchi Power bodykitem. Motor SR20Det udělaný od Auto Garage MEGA TECH 【オートガレージメガテック】. Podle stránek staví motory na jednotkách Nistune a dělají i lakování. Co mě ale zaujalo byla druhá nádobka na vodu, která měla také tlakové víčko jako chladič. Ta je s tlakovým víčkem (které je i na chladiči) a je umístěná mezi chladič a origo expanzní plastovou nádobu. To je nejspíš kvůli lepšímu odzvdušnění, protože chladič je níže než motor. Další věc je možná zvětšení obsahu chladící kapaliny? Pokud někdo ví přesně proč a jak se to používá, budu rád za info.

Tím, že jsme se o tom bavili a zjišťovali proč to tak je (v Japonsku mají tuhle “expanzku” na většině drift aut) jsem si i později všiml, že chladič je zespod podepřený, aby byl o cca 5-6 cm výše. A to kusem dřeva. Bylo asi po ruce, drží, funguje to… tak proč ne?

Interiér odlehčený, celorám, deepcorn Nardi, prodloužená ruční origo brzda a Bride sedačka. V Japonsku je krásný, že nemusíte koukat a být zklamaný, že je to kopie. Prostě vidíte auto a víte, že stojí na origo Work kolech, sedačka je real a volant není z Aliexpressu. Krásná země.

Podívejte se na pár fotek, detail jak vyřešit krytku nádrže u bodykitu a další blog už bude trochu víc se spec. Možná o jedné 4 rotor bestii, kterou se mnou prolezl na okruhu depu její mechanik. To byla šílenost!

A jedna zajímavost na konec. Dozvěděl jsem se při povídání s místními a ukazováním mé 200sx s13, že se naše 200sx od 180sx liší pevnějšími plechy. Nedokázal jsem zjistit přesně kde (limity Google překladače) , zda se jedná jen o vyztužení nebo celkově použitý materiál. Ale prý je díky tomu dost oblíbená karoserie 200sx, protože je pevnější. Tak aspoň něco pozitivního, když tam máme CA18DET místo SRka…